Національна служба здоров’я продовжує відповідати на питання
#ПитанняВідповіді #ПМГ #правапацієнта
Національна служба здоров’я продовжує відповідати на питання, які ви нам задаєте.
Чи можна отримати направлення на передопераційні аналізи у лікаря спеціалізованого рівня, а не повертатись до сімейного?
Так, всі лікарі, які зареєстровані в ЕСОЗ можуть створити електронне направлення. Повторно до сімейного лікаря звертатися не потрібно. Тож лікуючий лікар не повинен відправляти пацієнта за направленням до сімейного лікаря, а може зробити це самостійно.
Наголошуємо, що направлення не потрібне при скеруванні на операцію в стаціонарних умовах. Всі необхідні аналізи проводить медзаклад, де відбуватиметься операція в межах пакету.
Наприклад, пакетами “Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах” та
“Хірургічні операції дорослим та дітям в умовах стаціонару одного дня” передбачене проведення таких аналізів:
– розгорнутий клінічний аналіз крові;
– біохімічний аналіз крові;
– коагуляційний гемостаз;
– глюкоза в цільній крові або сироватці крові;
– С-реактивний білок;
– дослідження спинномозкової рідини;
– тестування на сифіліс, гепатити, ВІЛ, SARS-CoV-2;
– загальний аналіз сечі;
– бактеріологічні і гістологічні дослідження;
– цитологічні і патоморфологічні дослідження;
– інші лабораторні дослідження відповідно до галузевих стандартів.
Детальний перелік можна переглянути на сайті НСЗУ зайдіть в розділ Контрактування / Контрактування 2023 / Вимоги 2023 та оберіть необхідний пакет послуг. У файлі відкриється перелік послуг, які покриваються Програмою медгарантій.
Чи можуть пацієнти отримати безкоштовно медичні послуги, якщо це екстрена медична допомога, а пацієнт проживає не в цьому населеному пункті.
Екстрена медична допомога надається незалежно від від місця реєстрації людини, а також незалежно від наявності декларації з лікарем.
Як пацієнту оперативно вирішити питання, якщо заклад вимагає гроші за послугу
Найперше слід звернутися до головного лікаря. Головний лікар може не знати, що лікарі беруть гроші з пацієнтів. Саме головний лікар несе відповідальність за дотримання умов договору.
Якщо ж не вдається вирішити питання – зателефонуйте або зверніться до місцевого департаменту охорони здоров’я. Також пацієнт має право викликати поліцію.
Пацієнт може звернутися до НСЗУ, зателефонувавши до контакт-центру 16-77 навіть в присутності лікаря. Оператор надасть роз’яснення та зафіксує звернення.