Що робити, якщо у вашому особистому кабінеті з'явилися “некоректні” візити до лікаря?
Перш за все, хочемо нагадати, що "Helsi” - це лише одна з багатьох інформаційних систем, яка допомагає з'єднувати лікарів з центральною базою даних Електронної системи охорони здоров'я. Саме через такі системи лікарі вносять дані про послуги, надані пацієнту, в ЕСОЗ. А пацієнти за допомогою них можуть відстежувати дані про своє здоровʼя.
Більшість із записів, які пацієнти вважають “некоректними” — насправді це прийоми, під час яких була внесена вакцинація, процедури або ж проходження медичної комісії тощо. Не плутайте їх з фейковими візитами.
Звісно, у процесі роботи лікарів із системою дані про візити можуть з’явитися і помилково (ми ж пам'ятаємо, що людський фактор ніхто не скасовував), і можуть бути зловживанням зі сторони лікарів. За останнє є сувора відповідальність.
НСЗУ Національна служба здоров'я України аналізує кожен запис та виявляє невідповідності. За статистикою, близько 10% цільових записів знімаються з оплати.
Лише за минулий рік було виявлено 16 670 записів-повторів на “первинці” - це дозволило уникнути зайвих виплат на понад 5 млн гривень.
Також було перевірено понад півмільйона записів про смерть пацієнта. Завдяки цьому кошти не були витрачені на послуги для “мертвих душ”. Це дозволило перерозподілити 158 млн гривень
Тому, в разі, якщо ви помітили в особистому кабінеті фейковий візит, потрібно зробити наступне:
Подайте скаргу до Національної служби здоров'я за номером 16-77, або ж за посиланням: https://service.e-health.gov.ua/gromadyanam
Або ж зверніться з письмовою скаргою безпосередньо до керівництва медзакладу, в якому зафіксовано візит.
Ці дії допоможуть державі оперативніше реагувати та відправляти моніторингові групи до медзакладів, на які надходять численні скарги.
Кожна скарга перевіряється та у випадку можливого порушення, в тому числі, передається в правоохоронні органи.