Про дії споживача у випадку пошкодження товару у магазині інформує Вінницький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги

18.05.18

Розбили щось у магазині? Не поспішайте платити.Трапляється іноді така прикра ситуація, коли, проходячи повз полиці супермаркету, покупець ненароком впускає товар, або ж зачіпає, і він розбивається чи пошкоджується. І, як правило, за цим не рідко слідує вимога від охоронців або адміністрації магазину заплатити за пошкоджений товар. Але не багато хто знає, що покупець не зобов'язаний цього робити! У таких ситуаціях існує багато нюансів, тому потрібно насамперед з’ясувати, хто насправді винен у пошкодженні товару – відвідувач чи адміністрація магазину, яка не подбала про надійне зберігання продукції.

На перший погляд, закон однозначно говорить про те, що збитки, завдані іншій особі, повинні бути відшкодовані. Однак, якщо це сталося на території супермаркету, діють трішки інші правила. Якщо взяти ситуацію з пошкодженням товару в супермаркеті, необхідно виходити з того, що ризик випадкового пошкодження речі несе її власник. Тобто на той момент, до покупки, це магазин. Але в той же час не потрібно забувати і ту норму Цивільного кодексу, яка говорить про те, що шкода, завдана майну іншої особи, підлягає відшкодуванню. Проте тут ще потрібно довести, що в цій ситуації існує вина покупця.

Отож, які мають бути дії споживача, якщо з ним сталась така неприємна ситуація?

Якщо пошкоджений товар зберігався в неналежних умовах (на полицях, що не захищені спеціальним бортиком, у проходах між рядами або у великій скупченості стояв на стелажах), потрібно вказати на це адміністратору.

Може трапитися й так, що адміністрація магазину продовжує вимагати негайного відшкодування збитку. У такому випадку, необхідно нагадати про існування ч. 2 статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів», де вказується, що продавець (виконавець) зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача придбати продукцію неналежної якості чи не потрібного йому асортименту. У Вас були плани придбати інший товар, а ніж той, що був пошкоджений (будь то пляшка, телевізор чи горщик для квітів).

Вимагайте надати докази того, що саме Ви винні у пошкодженні товару (відеозаписи з камер відеоспостереження, показання свідків). Оскільки, може бути й таке, що Ви просто проходили повз розбитої банки з помідорами, і з Вас вирішили зробити козла відпущення.

Якщо вимагають оплати за розбитий (пошкоджений) товар, то поясніть, що Ви відмовляєтеся платити штраф на місці і що такі виплати будуть здійснені лише на підставі судового рішення (якщо буде доведено Вашу вину).

У випадку, якщо адміністрація продовжує тиснути (завела в кімнату охорони, відмовляється випускати з приміщення супермаркету, вимагає залишити свої документи) викликайте поліцію. Охорона має право на затримання у разі, якщо є достатні підстави вважати, що було вчинене правопорушення. Охорона не має права застосовувати фізичну силу (якщо особа не здійснює опір), обшукувати, проводити поверхневий огляд, вимагати показати вміст кишень чи сумок. Ви маєте право на правову допомогу; право викликати поліцію, якщо охорона перевищує свої повноваження; право на відшкодування завданих збитків та моральної шкоди.

Якщо Вам необхідна безоплатна консультація спеціалістів звертайтесь до Вінницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (м. Вінниця, вул. Порика, 29; конт. телефон: (0432) 56-01-80) в такі дні: пн-пт. з 9.00 до 18.00.

 

Повернутись
Голова районної ради
Сітарський Сергій Миколайович

Зараз немає петицій на які триває збір підписів

Переглянути всі петиції »

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація