Працівники виконавчого апарату районної ради навчались впровадженню Е-урядування та Е-демократії в роботу органів місцевого самоврядування...

07.02.19

Згідно листа директора Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій Вінницької області Тетяни Пашиніної 5 та 6 лютого поточного року начальник та головний спеціаліст відділу організаційного, інформаційного забезпечення діяльності ради виконавчого апарату районної ради Анжеліка Храпко та Інна Заєць пройшли навчання за програмою короткострокового семінару-тренінгу з питань Е-демократії та Е-урядування.

Перед представниками органів місцевого самоврядування виступила директор Центру, яка розповіла про мету навчання, важливість впровадження інформаційних технологій в роботу органів місцевого самоврядування, після чого ознайомила з відеороликом про розвиток та досягнення Вінницької області за останні роки.

Протягом двох днів навчань учасники семінару ознайомились з широким спектром актуальних питань в сучасних умовах розвитку держави. Швидкий розвиток інформаційних технологій як в усьому світі, так і в Україні, обумовив інтеграцію інтерактивних технологій в усі сфери суспільного життя. Не виключенням стала і сфера функціонування держави та її відносини з громадянами, що проявилася у вигляді впровадження електронного урядування та електронної демократії. Електронне урядування — це форма організації державного управління, яка сприяє підвищенню ефективності, відкритості та прозорості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій для формування нового типу держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян. Електронна демократія базується на принципах прозорості, відкритості, участі та громадської просвіти. Метою розбудови Е-демократії є розширення участі громадян у державотворенні та прийнятті рішень через використання електронних технологій.

Але при впровадженні принципів Е-урядування та Е-демократії, і це не дивно, виникає ряд проблем, з якими стикається українська держава: проблема надання електронних послуг громадянам, низький розвиток IT-сфери, відсутність кваліфікованих спеціалістів, проблема прозорості в ухваленні рішень, а також недостатнє фінансування сфери.

Однією з проблем є неготовність державних службовців та працівників органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб до запровадження і використання інструментів електронного урядування. Адже, кожен працівник працює за шаблоном, а від їх готовності залежить успішність виконання завдань із впровадження електронного урядування та кількість органів влади, які приєднані до системи електронної взаємодії, та запитів, що обробляються в електронному вигляді через таку систему.

Про електронні та адміністративні послуги в публічному управлінні розповідав заступник директора Центру Сергій Войтенко, окресливши в своєму виступі існуючу нормативно-правову базу, основні складові Е-урядування, мету, переваги та недоліки, стратегічні завдання та принципи. Продемонстрував роботу декількох основних державних порталів, з яких можна отримати необхідну інформацію, маючи персональний цифровий електронний підпис. Як він зазначив, однією з проблем сьогодення з електронними реєстрами - це відсутність їх взаємодії між собою. Але на сьогодні в Україні впроваджується система електронної взаємодії між державними реєстрами «Трембіта» за естонським зразком, яка забезпечить обмін даними між електронними державними реєстрами різних держорганів у режимі реального часу, що покращить якість надання послуг, зменшить черги та дозволить значно знизити рівень корупції, оскільки зникає пряма взаємодія «влада-громадянин».

Продовжив тему електронного урядування завідувач сектору з питань запобігання корупції апарату обласної державної адміністрації Андрій Сільницький, розповідаючи про інструменти для запобігання корупції та забезпечення доступу до публічної інформації. Детально зупинився на такому важливому для всіх службовців питанні, як подання електронних декларацій. Хоча електронні декларації заповнюються ще з 2016 року,  і ми, здається вже обізнані щодо їх оформлення, але щороку з’являються нові роз’яснення - «фішки», згідно аналізу перевірених декларацій. Представник облдержадміністрації надав покрокові роз’яснення по кожному розділу декларації та надав вичерпні відповіді на численні запитання представників органів місцевого самоврядування.     

По запровадженню Е-урядування і захисту інформації в системах електронного урядування та електронної демократії інформувала кандидат технічних наук, доцент кафедри захисту інформації Вінницького національного технічного університету, тренер з е-урядування та е-демократії програми EGAPОлеся Войтович.

Актуальним питанням сьогодення є впровадження електронного документообігу в публічному управлінні, з яким наразі працюють Центральні органи виконавчої гілки влади та обласні державні адміністрації, на черзі - районні державні адміністрації. Наступним кроком планується запроваждення і в органах місцевого самоврядування, тому для посадовців був представлений короткий екскурс на тему «Електронний документообіг в публічному управлінні» від представника ТОВ «Софт Генерація» Оксани Гречко.  

На завершення перед учасниками семінару виступив кандидат технічних наук, доцент кафедри економічної кібернетики Вінницького національного технічного університету, тренер з е-урядування та е-демократії програми EGAP Леонід Куперштейн та ознайомив про інформаційно-телекомунікаційну інфраструктуру електронного урядування й електронної демократії на місцевому рівні, її ознаками та особливостями, а особливо приділив увагу кібербезпеці в роботі з електронними сервісами.      

Всі теми виявились дуже цікавими, а саме головне, актуальними. Представники органів місцевого самоврядування із захопленням пізнавали надану інформацію, задавали питання, підвищуючи свій рівень готовності до запровадження і використання інструментів електронного урядування. А саме, цікаво було дізнатись, що на сьогодні існує вже більше 130 електронних послуг, які можна отримати, працюючи за персональним компьютером. Це значно допоможе при оформленні та поданні щорічних декларацій. Адже електронне урядування - це вже сьогодення, і потрібно крокувати разом зі змінами.

Посадовці подякували директору Центру - Тетяні Пашиніній за організацію навчання з найактуальніших питань сьогодення. З нетерпінням чекаємо на нові зустрічі для підвищення рівня обізнаності в різних напрямках.

Повернутись
Голова районної ради
Сітарський Сергій Миколайович

Зараз немає петицій на які триває збір підписів

Переглянути всі петиції »

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація